Класная гадзіна
13.12.2019 г.для МА класных кіраўнікоў
Тэма: Каб радасць людзям дарыць, трэба добрым і
ветлівым быць
Мэта: садзейнічаць развіццю у дзяцей навыкаў самадысцыпліны ,культуры паводзін,гасціннасці
,талерантнасці.
Задачы:
пашыраць веды дзяцей аб культуры паводзін; фарміраваць уменне быць культурным
чалавекам; даць магчымасць усвядоміць, што “магу” і “раблю” – гэта не адно і
тое ж; садзейнічаць усведамленню дзеці
магчымасці кіраваць сваім унутраным становішчам.
Абсталяванне: камп’ютар ,карткі з заданнямі,какошнікі для інсцэніроўкі казкі,
свісток,фанаграмы песен.
Ход класнай гадзіны:
1.Арганізацыя класа.
(гучыць песня “
Ветлівыя словы “)
З гэтай песні мы і
пачнём класную гадзіну.
А каб праца наша спорылася падорым адзін аднаму усмешку.
Настрой
на працу.
Дзеці становяцца ў
кола, бяруць адзін аднаго за рукі і прагаворваюць.
Добры дзень,сябар!
Як ты тут?
Усміхніся мне,
А я табе.( дзеці прагаворваюць кожны па чарзе і усміхаюцца )
-А потым усе разам кажуць:Добры дзень нашы госці.
Пастаноўка
тэмы і мэты занятку.
Я даўно за вамі назіраю ,мне было цікава,як вы адзін да аднаго адносіцеся,як удзельчаеце ў гульнях,як абедаеце ў сталоўцы, паводзіце сябе на ўроках, перапынках , на вуліцы.У адных выпадках вы мне падабаецеся , а ў другіх –не.Вось гэта мы сёння з вамі і абмяркуем.
Нам на працягу занятку патрэбна скласці правілы .А
правілы незвычайныя, пры дапамозе
прыказак на тэму: Каб радасць людзям
дарыць, трэба добрым і ветлівым быць.(тэма запісана на дошцы і на слайдзе 1)
2.Асноўная
частка.
1.Размінка.Гульня
“Цягнічок”.
Нехта будзе
цягнічком,давайце выберам лічылкай.
Пад музыку вучні
рухаюцца па кругу. У аднаго ўдзельніка свісток. Па жаданні цягнічок дае гудок, спыняеццца і потым мяняе накірунак.
( так паўтараецца
два-тры разы).
-Вы пабылі ў сітуацыі ,калі можна было па сваім жаданні даць гудок.
-Ці заўважылі вы ,што кожнае ваша асабістае рашэнне
мяняла ход цягніка..
Вынік:Кожны з нас,усе мы ,ды і рух нашага цягніка залежаў ад рашэння таго у каго быў свісток.
- Што на вашу
думку,значыць прыняць рашэнне. (слайд 2).
1.Я
сам вырашаю, а не падпарадкоўваюся іншым.
2.Сваім выбарам я мяняю сітуацыю.
3.Я
сам нясу адказнасць за свае ўчынкі.
ПРАВІЛА
–ПРЫКАЗКА.( адкрываеццана дошцы)
Другіх слухай ,а свой розум май.
-Як вы разумееце сэнс гэтай прыказкі.
А
восьзараз каб праверыць як вы разумееце гэта правіла я прапаную вам некалькі і сітуацый.
Першая сітуацыя.- Перакулілі шклянку з вадой на стол.
-На кім ляжыць адказнасцьза гэты учынак?
-Як я магу адказаць за свой выбар?(прыбраць ваду са стала).
Другая сітуацыя.-Нехта стукнуў цябе,а ты стукнуў у адказ.
Кожны адказвае за сваё дзеянне.
Ён стукнуў –парушыў
нашы правілы, і ён за гэта адказвае.
А хто адказвае за тое, што ты стукнуўу адказ?
-Як яшчэ ты мог павесці
сябе ў гэтай сітуацыі?.
-Кожнае ваша рашэнне мяняе сітуацыю.(слайд 3)
-У
дадзеным выпадку будзе драка ці не
-залежыць не ад таго , хто яе
пачаў ,а ад таго хто прымае рашэнне :
адказваць ударам на удар ці не.
2.Практыкаванне –заданне. “Магу і раблю”.
Я прапаную вам шэраг пытанняў,а вы адказвае наіх мне
моўчкі.
( дзеці сядзяцьпа кругу).Калі адказ “да”-дзеці устаюць,калі
адказ “не” застаюцца сядзець.
Пытанні:
-Ці сам ты выбіраеш, якую цукерку табе з’есці?
-Ці умееш ты сам раніцай мыцца?Ці робіш ты гэта
кожную раніцу?
-Ці умееш ты казаць”Дзякуй”?Ці гаворыш ты “Дзякуй”?
-Ці умееш ты прыбіраць свае цацкі?Ці прыбіраеш ты кожны
тыдзень свой пакой?
-Ці можаш ты сам прыдумаць сабе гульню?Ці гуляеш ты сам
,калі побач няма нікога з сяброў?
-Ці умееш ты плакаць?Плакаў ты сёння?
-Ці умееш ты піхацца і абзывацца?Рабіўты гэта сёння?
-Умееш ты ляніцца?Ці гультайнічаў ты сёння на уроках?
-Ці умееш ты мыцьпосуд?Ці дапамагаў ты матулі на гэтым
тыдні мыць хоць адзін раз посуд?
-Ці ўмееш ты збіраць свой ранец?Ці збіраў ты сёння яго
сам?
-У чым розніца “магу” і “раблю”?
Няхай кожны па кругу пакажа жэстамі,якой велічыні бывае
ваша адказнасць. (дзеці паказваюць).
-Цяжка ці лёгка быць адказным? (адказы дзяцей)
ПРАВІЛА – ПРЫКАЗКА( адкрываеццана дошцы)
Вучэнне без умення не карысць, а бяда.
3.Практыкаванне –заданне. “Хачу” і”Патрэбна”
-Ці любіце вы
чытаць казкі?Якія?
У казках вельмі часта героям патрэбна зрабіць выбар.
Іншы раз, ва
ўнутраным свеце чалавека ,героя складваюцца такія сітуацыі,калі ён як бы
спорыць сам з сабой.
Вось зараз вы з
вамі паспрабуем паразважаць над выбарам
герояў казак.
Пакажам казку “Як курачка пеўніка ратавала”” і паспрабуем
абмеркаваць.
Якую пазіцыю выбралі нашы героі казкі?
Ці былі яны адказнымі?
(дэманструецца казка)
-Які выбар зрабіў пеўнік?
А які выбар зрабіла курачка?
-Якія правілы м ы можам сфармуляваць?(адкрываецца слайд 4)
1Не
паддавайся сваім першым жаданням.
2.Падумай
перш,да чаго гэта можа прывесці.
3.Выбірай
з двух жаданняў тое, што для цябе і
другіх важней.
ПРАВІЛА –ПРЫКАЗКА.( адкрываецца на дошцы
Благія
ўчынкі да дабра не давядуць.
Як
вы разумееце сэнс гэтай прыказкі.
Фізхвілінка.
Пагуляем у
гульню”Лічбы”
Дзеці рухаюцца пад
музыку.Калі настаўнік называе лічбу “два”,гэта значыць што дзеці павінны хутка знайсці сабе пару.Калі гучыць
каманда “шэсць”, дзеці павінны сабрацца ў групу.Апошняя каманда настаўніка
раздзяліць клас на дзве групы.
4.Работа ў
групах.(раздаюцца лісткі з заданнямі).
Паразважайце , як
вы будзеце сябе паводзіць у дадзенай сітуацыі.
1.Ідзе ўрок.Настаўнік
тлумачыць тэму.У гэты час да цябе паварочваецца сябар і паказвае табе смешную
рожыцу.Табе становіцца так смешна і весела,што ты ледзьве стрымваешся і зараз
засмяешся на ўвесь клас.
Што ты можаш
зрабіць, каб не рассмяяцца?
(утрымаць свае пачуцці
ў сабе:сціснуць зубы,моцна зажмурыць вочы).
2.На перапрынку ты
ўбачыў, што настаўнік нясе вялікі стосік кніг.
(прапануеш сваю
дапамогу).
3.Вучань бяжыць
вельмі хутка па калідоры.
(падыду да яго і
скажу , як паводзіць сябе на перапынках).
Як патрэбна паводзіць
сябе на перапынку? (слайд 5)
. 1.Хадзіць
спакойна.
2.Размаўляць
ціха.
3.Падтрымліваць
чысціню
(правілы на слайд)
А ці ведаеце вы самае галоўнае правіла ў нашай школе?(
слайд 6-7 адкрываецца па чарзе)
У ШКОЛЕ МОЖНА РАБІЦЬ УСЁ,
Ці усё можна рабіць
у школе?
АКРАМЯ ТАГО, ШТО МОЖА НАШКОДЗІЦЬ ТАБЕ І АКРУЖАЮЧЫМ!
Які вынік зробім .
Вывад:
кожны чалавек можа і павінен кіраваць
сваімі жаданнямі,учынкамі,справамі. Гэта значыць, што ён павінен забараніць сабе рабіць тое,што яму
хочацца,калі гэта можа нашкодзіць другім
і сабе.
ПРАВІЛА
–ПРЫКАЗКА.( адкрываецца на дошцы)
Рабі другім тое,
што хочаш каб рабілі табе.
5.Практыкаванне
–заданне. “Тэарэтыкі і практыкі”(падрыхтаваныя заданні)
1.Пеця і Юра
спяшаліся ў сталоўку і беглі уніз праз дзве ступенькі.Насустрач падымалася
настаўніца .Хлопчыкі прабеглі міма і дзесьці з ніжняга паверху было
чуваць”Добры дзень,Лідзія Іванаўна”.
Знайдзіце памылкі ў
паводзінах хлопчыкаў.
(па школе не
бегаюць,а ходзяць спакойным крокам,пры сустрэчы з настаўніцай хлопчыкі павінны
былі спыніцца,ветліва павітацца).
2.Два хлопчыкі
сустрэліся ў дзвярах і ніяк не маглі
разысціся.Хто з іх павінен быў уступіць дарогу,калі аднаму 8 гадоў,а
другому 10.
( той, хто быў
больш ветлівы).
3.Вынік занятку.
- А ці патрэбна вам
выконваць правілы паводзін? Для чаго? ( каб быць культурным,выхаваным
чалавекам)
А зараз давайце прачытаем нашы правілы, якія
мы склалі пры дапамозе прыказак па тэме нашай класнай гадзіны.(дзеці
зачытваюць).
Сапраўды, спакон
вякоў нашы продкі ведалі ,што патрэбна
рабіцьі як сябе паводзіць,каб быцьдобрым і ветлівым чалавекам”.
4.РЭФЛЕКСІЯ.
Выберыце як вы арганізуеце свой адпачынак на перапынку?У каго другі
варыянт адказу,заставайцеся на сваіх месцах.
( да сцяны
прымацоўваюцца лісты)
Паўтарыць урокі ------
Дапамагчы
настаўніку --------
Пагуляць-------
Сустрэцца --------
Комментариев нет:
Отправить комментарий